+48 531 511 531 serwis@wefix.pl

Jak się naprawia telefony – branża naprawy telefonów

Data publikacji: 27.12.2017

Przychody z branży napraw telefonii komórkowej szacowane są na 4 miliardy dolarów, a  średnia roczna stopa wzrostu wynosi 3% lub więcej. Te dane przynosi nam raport IBIS prezentujący stan na rok 2016. Wszystkie dane i analizy wskazują, że przemysł naprawy telefonów komórkowych doświadczył znacznego przyspieszenia w ciągu ostatniej dekady. Ten wzrost cen wynika w dużej mierze z wszechobecności smartfonów. Delikatny montaż LCD, praktycznie niemożliwy do wykonania samemu w zaciszu domowym przy użyciu nieprofesjonalnych narzędzi, krótka żywotność baterii i inne podatne na awarie części sprawiają, że powierzamy naprawę smartfona zaufanym serwisom.

Czy przemysł naprawy telefonów utrzyma tak szybki wzrost?

Trudno powiedzieć. Według IBIS, po dziesięcioleciu wzrostu, przychody z branży telefonii komórkowej mają rosnąć w niższym tempie rocznym w ciągu najbliższych 2-3 lat. Jest to spowodowane między innymi tym, że konsumenci raczej zastępują nowymi, zamiast naprawiać zniszczone urządzenia mobilne, a to ze względu na szybko rozwijającą się technologię i spadające ceny telefonów komórkowych.

Mimo nie najprzychylniejszych prognoz, nigdy nie trać swojej pasji w branży. Nawet jeśli roczna stopa wzrostu nie będzie zwiększać się tak, jak miało to miejsce w ciągu ostatnich kilku lat, naprawa telefonów komórkowych wciąż ma duży potencjał rynkowy z następujących powodów:
Powód 1:    ”Telefon komórkowy w Stanach Zjednoczonych psuje się co dwie sekundy”, informuje firma SquareTrade, która ubezpiecza smartfony. Oznacza to, że, możliwości rynkowe branży naprawczej pozostają w dalszym ciągu bardzo duże.
Powód 2:    Chociaż technologia smartfonów zostaje bardzo szybko ulepszana, trwałość urządzeń mobilnych pozostaje zasadniczo niezmienna, a nawet gorsza.
Powód 3:    Ogólnie rzecz biorąc, oficjalne wsparcie posprzedażowe jest kosztowne, np. w firmie Apple. Dlatego też wysokie koszty mogą zniechęcić niektórych klientów do skorzystania z oficjalnej pomocy, zwłaszcza, gdy telefon nie jest objęty gwarancją i nie ma ubezpieczenia.
Powód 4:    Telefon naszpikowany technologiami (np. tak jak w przypadku iPhone’ów) nigdy nie jest tani. Większość ludzi wciąż stara się naprawić oryginalne urządzenie za niską cenę zamiast kupować nowy telefon.

Naprawa telefonu komórkowego

Jeśli chodzi o aktualne trendy związane z oddawaniem telefonu komórkowego do naprawy, w ostatnich latach ukształtowały się trzy typowe tryby działania. Możesz to zrobić: w sklepie, wysłać pocztą lub użyć bardzo wygodnej opcji door to door. Ciekawe rozwiązanie wprowadziła firma iCracked, założona w sercu Doliny Krzemowej w 2010 r., która używa tzw. trybu Uber do napraw smartfona poprzez usługę wysyłkową w czasie rzeczywistym. Dzięki iCracked klienci muszą tylko wprowadzić swoje potrzeby naprawcze i lokalizacje do aplikacji, a pobliski iTech przejdzie do Twojej witryny i zakończy naprawę na miejscu.
Własny warsztat naprawczy

Najważniejsze trzy rzeczy do uruchomienia własnego warsztatu to: części, narzędzia i doświadczenie. Jeśli chodzi o części zapasowe i narzędzia, można śmiało powiedzieć, że większość z nich pochodzi z Shenzhen w Chinach, który uważany jest za jedno z największych centrów dystrybucji elektronicznej na świecie. Doświadczenie w naprawach jest bardzo różne w tej branży. Wiele warsztatów po prostu oferuje podstawowe usługi naprawcze – i nic więcej – bez wchodzenia w głąb naprawy płyty głównej. W związku z tym warto wciąż się szkolić i poznawać techniki napraw smartfonów, aby móc zaoferować klientom usługi z najwyższej półki.

Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter
Powrót do wpisów